June 23, 2014

GYPSIE LIFE
















I was with Mike for a week. It has rained for a week. We are cursed (fuck Haugesund). The Lofoten island, and Senja island, and Tromsø, under the rain. The sunny pictures were taken during the only ten minutes of sun we had in a week. So I don't have a lot of pictures. And our life was basically driving-reading under the blanket-drinking wine. So frustrating to be in such amazing places but to see nothing because of the fog and the pouring rain. And it was SO COLD. It was snowing sometimes.

Well, we did the most beautiful hike of my trip so far, and I think it was the most beautiful moment of it all. A hike through the clouds to that beach were surfers have built a cabin, looking like a hobbit house. More pictures on film. The inside was insane. I'm happy that I shared that moment with you Mike, my gypsie friend. Like I said, best worst moments. Miss you already.

I'm in Alta now, spending the day here. Nordkapp SO SOON. And I might go back to the Lofoten after that, I'm SO frustrated.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

J'ai donc passé une semaine avec Mike. Et il a plu pendant tout le temps. Nous sommes maudits (fuck Haugesund). Les iles Lofoten, l'ile de Senja, Tromsø, sous la pluie. Les photos où on aperçoit un peu de soleil on été prises pendant les dix minutes où il a cessé de pleuvoir. Je n'ai pas pris beaucoup de photos. Notre vie pendant cette semaine se résume à conduire-lire sous les couvertures-boire du vin. Tellement frustrant d'être dans ces endroits sublimes et de ne rien voir à cause du brouillard et de la pluie. Et il faisait SI FROID. Il a même neigé.

Mais, nous avons quand même fait la plus belle randonnée du voyage, mon plus beau moment. Nous avons marché à travers les nuages pour atteindre cette plage de sable blanc où des surfers ont construit une cabane qui ressemble à une maison de hobbit. Beaucoup de photos argentique. L'intérieur de la cabane est tellement dingue. Mike, je suis si heureuse d'avoir partagé ce moment avec toi, my gypsie friend. Les meilleurs mauvais moments. Miss you already.

Je suis à Alta aujourd'hui, je vais passé la journée ici. Le Cap Nord, tellement BIENTÔT. Et il se peut que je retourne aux Lofoten. Je suis bien trop frustrée.

No comments:

Post a Comment