May 3, 2014

BRUSSELS










I'm gone ! Finally ! I'm writing from Le Bar du Matin in Brussels ! After last minute panic because of a broken tap and an explosion of joy, I'm on the roads. I've waited for that moment for month, I don't realise it's happening right now.
For my first ride from Nevers to Brussels, I had people with me, I was carsharing. It was nice not to be alone, so I was not thinking too much. Making coffee during a little break, drinking under the sun with the door open. I'm gonna get use to it SO quickly.
And then Brussels. Driving in the city, looking for a good spot to park for twenty minutes in the small streets and the crowd outside for holiday. A good introduction to truck driving. And everything went perfect. I'm parked next to a parc, in a quiet neighbourhood. Sleeping in the city feel weird.
I've seen my friend Fanny for a coffee, and my friend Jon for a walk in the center and typical tourists pictures. I've spend the evening with the Brussels Derby Pixies, the Brussels roller derby team at Les Connes playing charades. Sleeping in the truck without any problems, better than my stressed nights before leaving actually. And I'm starting to take pictures, but slowly, I have to get into it. I'm leaving for Bruges at the end of the afternoon, going to sleep next to the see. Life is pretty sweet!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je suis partie, enfin! J'écris du Bar du Matin à Bruxelles. Après une crise de panique de dernière minutes à cause d'un robinet qui fuit et une explosion de joie, je suis enfin sur les routes. J'ai attendu ce moment si longtemps, je ne réalise pas que c'est enfin là.
Pour mon premier trajet entre Nevers et Bruxelles, j'avais des covoitureurs avec moi dans le camion. C'était une bonne chose de ne pas être seule, pour ne pas trop penser. Faire du café sur une aire d'autoroute, ouvrir grand la porte et boire au soleil. Je vais très vite m'y habituer.
Ensuite Bruxelles. Conduire dans la ville, chercher une bonne place pour se garer pendant au moins vingt minutes dans les petites rue et avec la foule dehors pour le 1er mai qui traverse de tous les cotés. Une bonne introduction à la conduite. Mais tout s'est très bien passé. Je suis garer près d'un parc dans un quartier calme. C'est tout de même étrange de dormir dans la ville.
J'ai vu mon amie Fanny pour un café, et mon ami Jon pour une balade dans le centre et des photos de touristes. J'ai passé la soirée avec les Brussels Derby Pixies, l'équipe de roller derby de Bruxelles, au bar Les Connes à jouer au mimes. J'ai mieux dormi dans le camion que pendant mes nuits de stress avant de partir. Et je commence doucement à prendre des photos.
Je pars pour Bruges en fin d’après-midi, je vais dormir près de la mer. La vie est plutôt chouette.

2 comments: