July 14, 2014

VACATION & GOODBYES














Françoise and Claude hurried and met me in the Lofoten! Remember, they've saved me from the cold at Nordkapp. Awesome to see them again! We've spent 5 days together, slowly enjoying the Lofoten! It was real vacation for me. Just reading at the beach, driving only a few kilometers everyday and eating delicious food that Françoise and Claude we're making. Lazy times! I've discovered Nyksund, Reine or Å, beautiful cities perched over the calm see. Perfection.

It was exactly what I needed before starting to come back. Because it has to happen at a point. After a last night close to the polar circle, still in Norway, I've left the country. I'm sad but I've seen a lot and it was awesome, every second. I'm now more south, in Sweden, in the city of Umeå, on the east coast. Two more weeks and back to real life...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Francoise et Claude m'ont rejoint dans les Lofoten! Souvenez vous, ils m'ont sauvé du froid au Cap Nord. Tellement génial de les revoir! Nous avons passé 5 jours ensemble, appréciant doucement les Lofoten. Une semaine de vraies vacances. Juste lire à la plage, me baigner, conduire un tout petit peu et me régaler des repas que Françoise et Claude nous préparaient. Vivre lentement. J'ai découvert Nyksund, Reine ou Å, petites villes perchées au dessus de la mer. Parfait.

C'était exactement ce dont j'avais besoin avant de rentrer. Car ça doit bien arriver à un moment. Après une dernière nuit près du cercle polaire, j'ai quitté la Norvège. Je suis triste, mais j'ai vu tant de choses. C'était extraordinaire, à chaque seconde. Je suis à Umeå aujourd'hui, bien plus au sud, sur la côte est de la Suède. Encore deux semaines avant le retour à la vraie vie...

No comments:

Post a Comment